nedeľa, apríl 23, 2017

Renat Name Day

Dnes má meniny : Vojtech Zajtra má meniny : Juraj
A- A A+

LOGO

krajinou10

Vyhľadávanie

google na hlavnu

Múzeum lodí v Bremerhaven

DSM.deNemecké lodné múzeum (DSM), otvorilo svoje brány dňa 5. septembra 1975, a mne sa podarilo so svojou návštevou sa trafiť o 40 rokov neskôr. Na konci augusta som navštívil krásne prístavne mestečko Bremerhaven, predĺženú ruku polmiliónových Brém. V Bremerhavene je toho viac, ale nad všetkým vyčnieva táto obrovská námorná výstava, rozkladajúca sa v päťposchodových interiéroch a vonku na lagúne kotví ďalších 5 oceľových atrakcií.

Deutsches Schiffahrtsmuseum
Lodné múzeum v Bremerhavene je veľmi zaujímavé - pripomína totiž trochu park. Nachádza sa len kúsok od rádiovej veže, ktorá slúži ako vyhliadková terasa a v noci potom okúzľuje svetelnými efektami. Súčasťou expozície sú teda objekty umiestnené na vode i na súši, tie predstavujú aj storočné originály, ktoré si môžu návštevníci prezrieť z bezprostrednej blízkosti: vstup na palubu povolený! V múzeu sa okrem iného nachádza aj loď Seute Deern, najväčšia zachovaná drevená plachetnica, a samostatnou expozíciou je technické múzeum v ponorke Wilhelm Bauer.
Hlavnou atrakciou múzea je  -  Hansekogge z roku 1380.
Vrak bol objavený v roku 1962 pri výkopových prácach v bahne rieky Wesser v Brémach. Čoskoro sa zistilo, že išlo o jednu z Kóg, obchodných lodí hanzovej ligy, dovtedy známych len z obrázkov. Teraz vieme, že táto Koga ešte pred tým, než bola kompletne dokončená, bola počas búrky zaplavená a potopená do bana rieky Wesser. Vedci v  múzeu vyvinuli špeciálny dvojstupňový proces impregnácie 600-ročného dreva, aby sa toto po vysušení úplne nerozpadlo. Sedemnásť rokov bola loď ponorená v špeciálnom kúpeli, aby sa v  roku 2000, teda tridsať osem rokov po jej objave, začala jej rekonštrukcia.
Ďalšou zaujímavou expozíciou je kolesový parník Meissen.
 Hoci Meissen bol postavený už v roku 1881, väčšiu časť lode si môžu návštevníci pozrieť v stave práve postavenej lode. Parníky boli v 19. storočí najrýchlejším  dopravných prostriedkom - kým bola zavedená železnica. Od tej doby získaval body pokojnou jazdou na riekach a jazerách. Výlety loďou boli populárnym vyžitím pre celú rodinu a tak sa stali parníky  priekopníkom masovej turistiky.
Vo výstavných priestoroch v interiéroch sú ďalšie rôzne exponáty z obchodných, veľrybárskych, vojenských lodí a polárnych expedícií. K videniu sú tu i modely plachetníc, kontajnerových a osobných lodí a ropných tankerov, ako aj modely prístavných terminálov.
Na lagúne pri múzeu sú zakotvené tieto lode:
Zaoceánsky záchranný remorkér Seefalke z roku 1924
Oceľová plachetnica Elbe 3 z roku 1908 slúžila ako majáková loď.
Veľrybársky parník Rau IX z roku 1939.
Nákladný škuner z roku 1919 Seute Deern dnes slúži ako reštaurácia.
Otvorené:
Letná sezóna
od 19. marca do 1. novembra 2016:
od 10:00 do 18:00 - pondelok až nedeľa
Zimná sezóna
od 03.11.2015 približne do 19. marca 2016:
Od utorka do nedele od 10.00 - 18:00 (pondelok zatvorené)
Vstupné:
dospelí - 8 €

Koga z roku 1380 Koga z roku 1380 Miniport Parník Meissen
 jednomiestna ponorka  lode  lode  lode

gallery icon
Technikmuseum Wilhelm Bauer

V podzemnej lodenici Blohm & Voss v Hamburgu sa začala  28. októbra 1944 stavba ponorky U 2540. Pri uvedení do prevádzky 24. februára 1945 sa plavidlo stalo súčasťou 31. U-flotily.  Na  3. mája 1945 bol napánovaný útek pre U 2540.  Potom, čo niektorí členovia posádky neprežili plavbu k ponorke  4. mája 1945, vyplávala U 2540 cez Rødbyhavn (Dánsko) do Kielu a nakoniec do  Flensburgu. Vo Flensburgom Fjorde bola U 2540  zatopená.
V júni 1957  bol U 2540 vytiahnutá, zrekonštruovaná a pokrstená na Wal, a od novembra 1958 slúžila ako pilotný podmorský čln pre nové nemecké námorníctvo . Dostala nový diesel-elektrický systém  typu 201 . Veža bola prestavaná. Dňa 1. septembra 1960, loď bola prevzatá nemeckým námorníctvom a premenovaná na Wilhelm Bauer. Slúžila do 28. augusta 1968. S civilnou posádkou  bol uvedená do prevádzky znovu 20. mája 1970 a slúžila pre Spolkový úrad pre technológie obrany a verejného obstarávania. Po podvodnej kolízii s torpédoborcom Z3  triedy Fletcher dňa 6. mája 1980 bola ponorka 15. marca 1982 vyradená z prevádzky.
Ministerstvo obrany dalo U-bot do predaja. Loď bola prevzatá v roku 1983 Nemeckým námorným múzeom. Dňa 27. apríla 1984 bolo otvorené múzeum Technické múzeum Wilhelm Bauer a od roku 2011 je v súčasnej podobe.
Technické údaje:
Dĺžka: 77 m
Šírka: 8 m
Dátum začiatku stavby: 28. októbra 1944
Spustenie na vodu: 13. januára 1945
Ponor: 6,32 m
Staviteľ: Blohm + Voss
Otváracia doba:
od 18. marca - do 6. novembra 2016
denne od 10:00 hod - 18:00 hod
jún-august otvorené od 7:00 hod
zimné obdobie -zatvorené
Vstupné:
dospelí:  € 3,50 -

U-bot U-bot U-bot
U-bot U-bot U-bot



 

Nájdi celebrity porn
cartoon porn comics
black gay
Cumshots
young gay porn
mobile porn tubes
naked celebrities
hentai porn games
celebrity porn
naked celebrities
si cestu
    Show the options

štart :  alebo 

Cieľ      :  alebo 


zdroj: www.dsm.de, wikipedia

Facebook